تلفن : 9-66049096
ایمیل : info@hamedbar.ir
شروع : 8 تا 9 شب

قوانین و مقررات استفاده از سامانه هوشمند حامدبار

ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است :

  • صاحب بار (فرستنده کالا): شخص حقیقی یا حقوقی که در سامانه حامدبار دارای کالاجهت ارسال می باشد
  • تحویل گیرنده کالا: شخص حقیقی یا حقوقی که توسط فرستنده کالا به عنوان گیرنده بار معرفی شده است
  • رانندگان: افرادی که مجوز رانندگی از سازمان راهداری را دارا می باشندو در قسمت راننده در سامانه حامدبار بطور کامل ثبت نام کرده و درخواست حمل بار از فهرست بارهای موجود رادارند.
  • کالا(بار):محموله ای که به درخواست و ثبت توسط صاحب بار(فرستنده کالا) که با انتخاب توسط راننـده عضو حامدبار قرار است بارگیری و حمل و تحویل گیرنده کالا گردد.
  • کاربر:شخصی است که با فناوری ارتباطی و به وسیله اینترنت به اپلیکیشن یا سایت حامدبار متصل و از خدمات نرم افزاری حامدبار بهره مند می گردد.
  • شرکت های بیمه گذار: تعدادی از شرکت های رسمی شـرکای تجاری حامدبارهستند که با کد نمایندگی از شرکت های بیمه گذار وظیفه بیمه کردن محموله ها در سامانه حامدباررا در قالب بارنامه قانونی بر عهده دارند.
  • کاربران اصلی حامدبار: صاحبان بار( فرستندگان کالا) و رانندگان و شرکت های حمل و نقل همکارهستند.
  • حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سامانه در سایت و نرم افزار حامدبار با رمز و نام کاربری خودشان ایجاد می نمایند.
  • حریم شخصی: اطلاعـاتی که توسط کلیه کاربران سامانه هوشمند حامدبار از جمله صاحبان کالا، رانندگان و شرکت های حمل و نقل همکاردر اختیار حامدبارقرار داده می شــود مانند مشخصات کارت های شناسایی، کارتهای هوشمند حرفه ای، مجوزهای مختلف، شماره های تمــاس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و بطور کلی کلیه مدارک و مستنداتی که در زمان ثبت نام در سامانه حامدبار از ایشان اخذ و اطلاعات آن در سرورحامدبار ذخیره می گردد.

ماده 2- حساب کاربری

  • کاربر با ثبت نام در حامدبار می پذیرد که قوانین و مقررات و طریقــه استفــاده از بازارگاه حامدبار را به صورت کامل مطالعه کرده و قبول کرده است این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر و تکمیل گردد، استفادۀ مستمر کلیه ی کاربران از بازارگاه حامدبار به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
  • برای استفاده از بازارگاه حامدبار لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در سامانه حامدبار بسازد، تنها افرادی که واجد اهلیت قانونی باشند می توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در حامدبارکنند. برای استفاده از بازارگاه حامدبار کاربر می بایست کلیه مشخصـات لازم که در فرمهای ثبت نامی وجود دارد را به درستی و با صحت کامل تکمیــــل نماید و پس از آن مادامی که سامانه حامدبار مشخصات ثبت نامی کاربران را با کسب اطلاع از مراجع قانونی تایید صحت ننموده، کاربر ثبت نام رسمی نگـــردیده است و ثبت نام ایشان موقت به شمار می آیدو باید منتظر تایید صحت ثبت نام از جانب حامدبار بماند
  • کاربر می پذیرد اطلاعات خواسته شده را پس از ثبت نـام رسمی نیز در مقاطع هشدار سامانه به روز رسانی نماید تا امکان استفاده از سامانه برای ایشان در آینده با مشکل مواجه نگردد.
  • هر شخص حقیقــی تنها می تواند یک حساب کاربری به عنوان صاحب بار یا راننده در حامدبار داشته باشد. هر شخص حقوقی جز خودش می تواند به تعدادی که برنامه حامدبار مشخص کرده کاربر حقیقی در قالب کارگزاران و کارمندان خود به حامدبار نماینده هایی معرفی نماید.
  • مسئــولیت همۀ فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در سامانه حامدبار یا سایر خدمات مربوط به حامدبار انجام می شود به عهدۀ کاربر مربوطـه است مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است.
  • تذکر اول: در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به مرکـــــز پشتیبانی حامدبار اطلاع دهد. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعــالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می شود همچنان به عهدۀ کاربر خواهد بود.
  • تذکردوم : با توجه به منحصر به فرد بودن شماره های تلفن همراه در سامانه حامدبار، خواهشمندیم در صورت هر گونه تغییر در شماره اعلامی به شرکت حامدبارحساس بوده و مرکز پشتیبانی حامدباررا مطلع سازید. این موضوع به ویژه در مورد رانندگان حامدبار بسیار مهم می باشد زیرا تصدیق اصالت راننده و صـدور بارنامه حامدبارصرفا از طریق تلفن همراه شخص راننده اتفاق می افتد.
  • کاربرحق ندارد به اشخاص حقیقی وحقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
  • در شرایط خاصی ممکن است سامانه حامدبار به دلیل شکــایت مشتریان و یا باطل و توقیف کردن مدارک توسط مراجع قانونی حساب کاربری کاربررا مسدود نماید وازارائه خدمات به ایشان خودداری کند؛ حامدبار این حق را تا آخر برای خود محفوظ می داند.

ماده ۳ – استفاده از بازارگاه حامدبار

  • با توجه به خوداظهاری در موضوع کنتــــرل فنی ناوگانهای مورد استفاده توسط رانندگان لازم است کلیه بررسیهاوکنترلهای فنی ازقبیل لاستیک ،لنت ،چراغها ،وسیستم موتوری و...توسط رانندگان انجام شود وپس از تایید کنترل فنی توسط رانندگان کلیه مسولیت فنی بعهده رانندگان می باشد.
  • رانندگان متعهد می شوند در حین استفاده از سامانه حامدبار از استعمال هرگونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی امتناع کنند.
  • با استفاده از ســامانه حامدبار کاربر می پذیرد که از این سامانه برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد موارد غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قوانین جاری جمهوری اســــلامی ایران مجاز نیست از طریق این سامانه ارسال نموده یا حتی همراه خود داشته باشد.
  • صـاحب کالا(فرستنده کالا) متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف، اعم از هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، دام زنده، مواد خطـــــرناک، مواد اسیدی و یا هر موردی از این قبیل موضوع را از قبل به مرکز پشتیبانی اعـــلام نماید. در غیر این صورت چنانچه راننده پس از پذیرش بار و عزیمت به نقطه مبدا،
  • با موارد فوق مواجه شود، مجــاز به لغو و امتناع از انجام حمل بوده و مسئولیت جبران خسارات مالی وارده برعهدۀ کاربر صاحب بار(فرستنده کالا) می باشد.
  • کاربر متعهد می شود هیچگاه از سرویس حامدبار به صورتی که به حامدبار و برند حامدبار صدمه ای وارد کند اقدامی صورت ندهد.
  • کـــاربر می پذیرد که حامدبار از ارسال پیامک به عنوان یک راه ارتباطی برای اطلاع رسانی همزمان یا زمـانی که کاربر به اینترنت متصل نیست استفاده نماید و حتی اگر کاربر حامدبار در لیست سیاه پیامک های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه باشد با ربات های پیامکی به حامدبار متصل باشد زیرا که این یکی از روش های دسـترسی آفلاین حامدبار محسوب مـی گردد. همچنین تمامی کاربران حامدبار ضمن ثبت نام در سامانه حامــــدبار می پذیرند که اطلاع رسانی خدمات جدید شرکت، اطلاع رسانی بروز رسانی نسخه جدید، معرفی برخی خـــدمات مورد نیاز کاربران در مناطق جغرافیایی محل حضور ایشان و نیز اعلام و معرفی بارهای منـــاسب بارگیر خود را ضمن اطلاع رسانی برخط، از طریق پیامک نیز دریافت کنند.
  • کاربر می پذیرد که در یکی از بانک های طرف حساب شرکت حامدبار (بانک ملی، پست بانک) گشایش حساب نماید تا حامــدبار مطالبات فاکتورهای عملکردی در مدت کارکرد را به حسابهای اعلامی واریز نماید.
  • مسئولیت تامین اینترنت و سخت افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها برای استفاده از سامانه حامدبار به عهدۀ کاربران می باشد.
  • کـاربران ازجمله صاحب کالاو راننده می پذیرند حداکثر بار مجاز در هر ماشین همان است که در کارت ماشین نوشته شده و زدن اضـــافه بار به هیچ وجه حتی با توافق صاحب بار و راننده مجاز نمی باشد و حامدبارعواقب تخطی از این قانون را نمی پذیرد و در صورت بروز مشکل حساب کـــاربری کاربران را مسدود می نماید.
  • کــــاربر متعهد می شود پس از اتمام حمل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سامانه حامـــدبار، از صاحبان بار و یا حتی رانندگان کسب کرده است هیچگونه سوء استفاده ای نکند. طبعاً ذخیـره کردن اطلاعات صاحبان بار و یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین و اخلاق حرفه ای در حامدبارخواهد بود. همچنین کاربر متعهد می شود در طول عملیات حمل بار، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از صاحبان بار یا رانندگان در سامانه حامــــدبارارائه شده است استفاده کند. استفاده کـــــاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف حرفه ای جامعه و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • با استفاده از سامانه حـــامدبار راننده می پذیرد که در حین حمل باربه عنوان نماینده و مسئول ومامور حــــامدبار محسوب می گردد و کلیه عملکرد ایشان که برگرفته از شخصیت فردی و حرفه ای راننده می باشد به حساب برند حامــدبار به شمار می آیند. پس در حین حمل بار، متعهد می گردد حامدبار را وسیله ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضه محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کند.
  • کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین راهنمایی و رانندگی، اسلامی، شرعی،اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هنگام استفاده از خدمات حامدبار می باشند.
  • کاربران پذیرفته اندکه متن حریم شخصی حامدباررامطالعه کرده اندومورد قبول ایشان قرار گرفته است.
  • کاربران براین موضوع مشرف اند که حامدبارشرکت حمل و نقل بارمی باشدو خدمت نرم افزاری است که ارتباط بین صــــاحبان بارورانندگان و شرکت های حمل و نقل را جهت توافق برانجام یک حمل فراهم می کندرا نیزارائه می نماید. در سامانه حامدبار راننده مختاراست یک سفارش حمل را بپذیرد یا از ابتدا قبول ننماید، همچنین صـــــاحب بار(فرستنده بار) مختار است پس از ثبت بار خود در لیست بارهای حــامدبار تا پذیرش بار توسط راننده و قبل از تنظیم بارنامه قانونی تمبردار توسط شرکت های حمل و نقل، بار ثبتی خود را در سامــــــانه لغو نماید، ولی درصورتی که از هردو طرف سامانه یعنی صاحب بار(فرستنده بار) و رانندگان پذیرش ها در سامـــــانه نهایی گردد. هر دو طرف ملزم به انجام تعهدات می باشند و پذیرش ایشان در سامــــانه برمبنای تفاهم غیر حضوری تلقی می گردد که قصوردرانجام تعهدات مستوجب جبران خسارت در نظر گرفته شده توسط حامدبارمی باشد.
  • حــامدبارممکن است با مشارکت شرکت های دیگری از جمله شرکت های بیمه گر و غیره، ارائه خدمات نماید، در چنین شرایطی کاربرمی پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و حامدبار مسئولیتی در خصوص قوانین و چگونگی خدمات این شرکت ها ندارد.
  • هشدار مهم : راننده محتـرم استفاده از تلفن همراه هنگام حرکت وسیله نقلیه ریسک تصادفات را بالا می برد لطفا از اپلیکیشن ما در هنگام حرکت به هیچ وجه استفاده نکنید. شمــا قرارداد با ما را با توجه به این ریسک و به عهده گرفتن مسئولیت استفاده ایمن از تلفن همراه پذیرفته اید.پس به آن پایبند باشید.

ماده ۴ – هزینه ها و پرداخت

  • کــاربران می پذیرندهزینه سامانه حامدبار به علت شفافیت درج در سامانه پس از ثبت یا پذیرش قابل قبول صددر درصدی کـــــــاربران می باشد که این بر مبنای توافقی بودن کرایه در حوزه حمل و نقل جاده ای استواراست و بنابراین پس ازاستفاده از سامانه حامدباراعتراضی نسبت به هزینه ی سامانه نمی توانند داشته باشندسایر هزینه های احتمــالی بخاطرشرایط پیش بینی نشده مانند اضافه بار، تاخیر در بارگیری و تخلیه براساس آیین نامه دریافت خسارات موجود در قوانین و مقررات حـــامدبار بر عهده شخص راننده وصاحب بارمی باشد.
  • پرداخت هزینه مشخص شده برای صــــاحبان بارورانندگان درسرویس فقط از طریق روش هایی که توسط حــــــــامدبار مشخص می شود می تواند صورت گیرد. این روش ها برای صاحبان بارعبارتند از پرداخت الکترونیکی از درگاه بانکی سامـــانه برای بارهای پیش کرایه و پرداخت نقدی به راننده دربارهای پس کرایه درمورد رانندگان نیز در هر دو صورت پیش کرایه و پس کرایه بودن بار، راننده موظف به پرداخت هزینه های قانونی برای صدور بارنامه به روش پرداخت الکترونیکی از درگاه بانکی سامانه می باشد.
  • کاربران می پذیرند که هزینه های مشخص شده اعم ازکمیسیون صدور بارنامه و پرداخت پیش کرایه بار ثبتی و یا حتی خسارات مالی مورد تفــــاهم را مستقل ازهرگونه مشکلی که ممکن است در برنامه حامدبارجهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کنند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه حــامدبار یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طــــریق اپلیکیشن فراهم نشود کـــاربران همچنان موظف به پرداخت هزینه حمل خواهند بود. دراین شرایط پرداخت هزینه ممکن است به درخواست شرکت حامدبار یا کاربران با روش های دیگرصورت پذیردیاشرکت حامدبارحق داردمبلغ مذکوررا ازاعتبارکاربردرحامدبار کسر کند.
  • صاحب بار (فرستنده کالا) می پذیرد تنها در صورتی درخواست حمل که منجر به ثبت سفارش در حــامدبار گردد را ارسال نماید که قصد استفاده از سامانه حامدباررا داشته باشد. در غیر اینصورت صاحب باراگر پس از اخذ ردیف بار ثبتی و پس ازدرخواست حمـــل و پذیرش آن توسط یک راننده، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان مبدا حمل در زمان مشخص حضور پیدا نکند شرکت حامدبار می تواند به علت عدم رعایت مقررات این شرکت که منجر به عدم رعایت شهرت واعتبارکاری او خواهد شد، هـــزینه ای به تشخیص خود به عنوان جریمه ازاعتبارآنها کسر یا به نحوی مقتضی ازایشان وصول نماید. این قــانون برای رانندگان بخاطر عدم حضوردرمحل بارپذیرش شده ویا پذیرش بی مورد بارنیزعینا صدق می نماید.
  • صاحب بار(فرستنده کالا) می پذیرد هر گونه آسیب به خودروی راننده در حین استفاده از سامانه حـامدبار با حساب کاربری وی ایجاد شود اعم از توقیف خودرو در نتیجه مسروقه یا مشکوک بودن بار یا عدم استفاده از وسایل ایمنی وعدم رعایت قوانین راهنمـــــایی و رانندگی، انفجار خود به خودی بار و از این قبیل اتفاقات مسئولیت تامین هزینه های مربوطه به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی حامدبارحق دارد این هزینه ها راازاعتبار صاحب بار(فرستنده کالا) کسر یا از وی بصورت نقدی وصول کند.
  • راننده می پذیرد هرگونه جریمه ناشی از تخلف از مقررات راهنمـــایی و رانندگی برعهده وی بوده وصاحب بار(فرستنده کالا) مسئـولیتی در این زمینه ندارد. همچنین هرگونه ضرروزیان به صاحب بار (فرستنده کالا) که به دلیل کوتاهی یا بی توجهی راننده به اصول حرفه ای یا قوانین راهنمایی و رانندگی باشد، باید از طریق راننده جبران شود. (این موارد شامل تاخیر بدون علت موجه، توقیف در نتیجه تخلف راننده، آسیب به بار در نتیجه بسته بندی نامناسب راننده و غیره) می باشد.
  • راننده می پذیرد در خصوص دریافت وجه نقد از تحویل گیرنده باربابت پرداخت هزینه کرایه های پس کرایه، خود مسئول وصول کرایه بارنامه خویش است و حــامدبار مسئولیتی در این زمینه ندارد. در خصوص بارهای پیش کرایه که بصورت اعتباری از جانب صاحب بار(فرستنده کالا) توسط درگاه الکترونیکی پرداخت گردیده حامدبار در ایام غیرتعطیل هر هفته کرایه مربوطه را به حساب راننده واریزمی نماید.
  • رانندگان وصــــاحبان کالا (فرستندگان باروگیرندگان بار) موظف هستند طبق قوانین سازمان راهداری و مصـوبات یکصد و پنجاه و چهارمین شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، مواد و تبصره های ذیل را رعایت نمایند.
  • مبنای پرداخت حق توقف همیشه توافق طرفین (صاحب بار و راننده) می‌باشد و حامدبار در این توافق نقش حکمیت وداوری را برعهده دارد.
  • هر گاه کـامیون پس ازصدورحواله بارگیری توسط شرکت حمل ونقل، بعلت عدم وجود امکانات صاحب کالا و یا به هر علت دیگری که راننده مقصر نباشد، بیش از ۱۲ ساعت برای بارگیری معطل بماند، صاحب کالا موظف است به ازاء هـر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه حق توقف بارگیری به راننده یا مالک ناوگان پرداخت نماید.
  • هر گاه کـامیون پس از رسیدن به محل تخلیه بار و به علت عدم امکانات صاحب کالا یا نماینده او و یا به هر علتی که راننده مقصر نباشد بیش از ۱۲ ساعت برای تخلیه معطل بماند شرکت یا مؤسسه حمل و نقل صادر کننده بارنامه موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا به ازاء هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه به راننده یا مالک ناوگان در مقصد تخلیه بار حق توقف پرداخت گردد.
  • صـــــاحبان بار، فرستندگان بــار(نمایندگان آنها) باید بارهای وسائط نقلیه را طوری بسته بندی و بارگیری نمایند که هیچگونه خطر افتادن یا چکه کردن یا باز شدن ویا پخش شدن در هوا وجود نداشته باشد. ودرنهایت نظارت کلی بربارگیری ومهار بار به عهده رانندگان می باشد .
  • رانندگان موظفند به دستور مأموران صلاحیتدار وسیله نقلیه راجهت توزین بروی باسکول ببرند هر گاه ضمن توزین معلوم شود که بیش از ظرفیت مقرر بارگیری شده بار اضـافی تخلیه می‌شود. در این صورت مسئولیت انبار کردن و حفظ آن به عهــــده صاحب بار(فرستنده بار) و راننده است و حامدبار هیچ مسئولیتی در این موضوع نمی پذیرد. اساس دستورالعمل دریافت خسارات در مورد اضافه تناژ بر مبنای توافق راننده و صاحب بار می باشد.

ماده ۵ – مسئولیت حامدبار

  • حامدبار با تمام امکانات و قوای خود از جمله واحدهای خدمات پشتیبانی مشتریان (مرکز تماس) تمام سعی خود را در رفع نیاز و رضایتمندی کلیه کاربران می نماید.
  • حامدبار با استفاده از نظارت های خود، تلاش می کند خدماتی با کیفیت به کاربرانی که از سامانه حــامدبار بهره می جویند ارائه دهدو باراهکارهای کیفیت محور همچون جوایز و مشوق ها، کاربران و رانندگان خود را به سمت ارائه خدمات با کیفیت بیشترراهنمایی وترغیب نماید.
  • حـــامدبارتمام تلاش خود را جهت استفاده کاربران محترم از سامانه ارائه شده به کار می بندد اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه ی دستگاه هایاهمه شبکه های ارتباطی ازجمله اینترنت، شبکه تلفن همراه و …نخواهد داد.
  • تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزدحامدبارمحافظت شده ودسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح قضایی.
  • چنانچه هر یک از کاربران حامدبار در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند، می توانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات پشتیبانی مرکز تماس حامدبارمطرح کنند و حامدبار پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به عمل خواهد آورد.
  • جهت اطــــلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائه خدمات حامدبارو استفاده از اپلیکیشن های مشتری و راننده، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط حامدبار در صفحات راهنمای سایت و اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخـــــاص می توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعه آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات حــامدبار آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد پشتیبانی مشتریان حامدبار پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران گرانقدر هستند.
  • در حـالی که هر گونه تلاش برای اطمینان از اینکه اطلاعات موجود در این سایت در زمان ارسال صحیح و به روز است، حامدبار مسئولیتی در قبال خسارت های ناشی از استفاده از اطلاعات موجود را ندارد و درصورتی که اطلاعاتی اشتباه یا خراب شده در سایت مشاهده کردید لطفا به ما اطلاع دهید.
  • شما به راحتی می توانید با ذکر شماره ی عضویت خود هرگونه نظر، پیشنهاد، مشکلی و یا طرح شکایتی را با ما مطرح کنید که در این صورت کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهیم بود.
  • حــامدبارهیچگونه تضمینی برای صحت محتوای اطلاعاتی را که خود شما می دهید و نیز مسئولیت در قبال اشتباهات و یا نادیده گرفتن چنین محتوایی را نمی پذیرد و همچنین خسارات ناشی از ویروس های اینترنتی که ممکن است داده های غلط را نشان بدهد نیزبه عهده نمی گیرد.
  • شمـاره تلفن های اعلامی شما کاربران گرامی منحصر به خودتان می باشد و حامدبار این اظهار شما را مبنای تشخیص اصالت و ارتباط با شما می داند.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران

  • مسئولیت همۀ اقدامات و اعمال کــاربران فرستنده بار و راننده که ناشی از عدم رعایت قــوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایــران از جمله قانون مجـازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام حمل) و قوانین مدنی وارد شدن خسارت به اموال صاحب بار باشد، برعهدۀ شخص راننده بوده و حامدبار هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت همچنین حامدبار می تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری راننده متخلف در ســامانه خود، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد.
  • فرستنده وصـــاحبان کالا موظفند پس از ارسال ناوگان توسط شرکت حامدبار جهت بارگیری کلیه اسناد ومدارک هویتی راننده وکامیــون را با شخص راننده وناوگان وبا بارنامه ومدارک ارسالی شرکت حامدبار مطابقت نموده ودر صورت نبود مغــــایرت در مدارک شناسائی باشخص راننده وناوگان واسناد شرکت حامدبار اقدام به بارگیری نموده ورسید دریافت نمایند ودرصورت عدم مطابقت مدارک وبدون توجه به این موضوع بارگیری انجام گیرد وخساراتی وارد شود شرکت حامدبار درخصوص این موضوع مسئولیتی ندارد .
  • هر گونه اقـدامی از سوی کاربران که منجر به وارد شدن خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار حامدبار شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی و عرفی تلقی می گردد و حامدبار حق غیر فعال نمودن حساب کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
  • مسئولیت رعــــایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو و بار توسط رانندگانی که در حامدبارفعالیت می کنند برعهدۀ کاربران راننده است.
  • صاحب بار(فرستنده بار) موظف است بار را در زمان اعلام شده آماده ارسال داشته باشد و مسئولیت هرگونه تاخیر در بارگیری یا تخلیه بر اساس قوانین و مقررات به عهده وی بوده و باید ضرر و زیـان راننده را طبق آیین نامه با پرداخت خسارات جبران نماید.
  • راننده متعهد می شود که در تمام زمان حمل بار با حامدبار موبایل خود را به صورت روشن و آنلاین (از لحاظ فیزیکی و از لحاظ اینترنتی) همراه داشته باشد و به تماس های حامدبار و فرستنده بار و تحویل گیرنده بار پاسخ صحیح دهد.

ماده ۷ – شرایط بار

  • محمــــوله هایی که فرستنده قبل ازارسال باید اطلاع داده و مجوزهای لازم را اخذ نموده باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و هر باری که نیــاز به مجوز خاص داشته باشد . لازم به ذکر است راننده درهرمرحله از فرآیند اعلام تا تحویل بار در صورت اطــلاع از ماهیت بارهای مذکور که احتیاج به مجوز از مراجع قانونی دارند و بار اعلامی فاقد آن مجوز باشد از حمل آن بار خودداری نموده و کلیه خسارات وارده بر عهده صاحب بار (فرستنده بار) می باشد.
  • بار باید متناسب با خودرو بوده به نحوی که متعارف محسوب شود و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانه سازنده خودرو تعیین شده باشد.
  • حـامدبار حتی المقدور بر اساس هوش سیستمی خود برخی از بارها را مطابق مشخصات خودرو بارنامه نمی نماید ولی در صورت بروز عدم تناسب در وزن و حجم بار با مشخصات خودرو، راننده و صاحب بار مقصر به حساب می آیند.
  • انتقــال بار و کالا بدون حضور صاحب باریا نماینده ایشان (فرستنده بار) توسط کاربر وراننده ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت، همه مسئولیت های ناشی از این تخلف برعهده اقدام کنندگان آن است و حامدبار حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارت از شخص متخلف کند.

ماده 8 – محتوای تولید شده توسط کاربران

  • حامدبار در مقاطعی به کاربران اجازه می دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش های این سامانه عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …)که به این شکل در سامانه ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود؛ اما با ثبت آنهــا در سامانه های مرتبط به حــامدبار،کاربران این حق را به حامدبارمی دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند.

ماده 9 – قطع سامانه

  • حامدبار در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (راننده یا صاحب کالا یا شرکت حمل و نقل) می تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا راننده ها خطرناک یا نامطلوب باشد، حق حذف دسترسی کاربرمذکور را به سامانه حامدبار دارد.

ماده 10 – توافق از راه دور

  • کاربر توافق می کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه های مربوط به حامدبار، از طریق سیستم رایانه ای حامدبار به عمل آید و کــــاربر ضمن پذیرش اطلاع از شروط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شروط مذکوراعلام می کند.
  • مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهده کاربر بوده و ایشان ضمن پذیرش این مسئولیت، همه داده پیام های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انـکار، تردید و جعل داده پیام های ارسال شده از ناحیه نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
  • کــــاربر می پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام های صادره از طرف حــامدبار به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می شود و هر گونه ادعایی نسبت به عدم امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
  • کاربر با عضویت در سامانه حامدبار قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه ای و الکترونیکی اعلام می کند.
  • کلیه کاربران ازقبیل صاحبان کالا ورانندگان وشرکتهای حمل ونقل همکار با پذیرش قوانین ومقررات فوق در قبال اعمال ورفتار خود مسوول بوده وهـرگونه تخطی از قوانین ومقررات را شخصاً عهده دار خواهند بود وهیچگونه مسوولیتی متوجه شرکت حامدبار نمی باشد.
  • .

درنهایت مدیریت شرکت حمل ونقل بین المللی سراسری حامدبار برای کلیه صاحبان کالا ورانندگان زحمتکش آرزوی موفقیت روزافزون وسلامتی رادارد